פולמוסי אבולוציה – מערכות התרבות העצמאיות

וובר מתאר כיצד נוצרות מערכות אזרחיות שכבר אינן תלויות בשליטים. ברגע שנוצרים מעמדות ומנגנונים אזרחיים של גובי מיסים, מנהלי פנקסים, אוצרי אוצרות וכו' – אין זה כל כך משנה מי הוא המלך.
על אחת כמה וכמה במדינה הדמוקרטית המודרנית – ניתן להחליף את הראש כל ארבע שנים – ועדיין הגוף ימשיך לתפקד מצויין – כי בהתהוות של הרב אדם אין כל כך משמעות לראש כמו שיש משמעות למערכות התרבותיות הרחבות המאפשרות את הקשר ההרמוני בין יחידים שכל אחד מהם עסוק בתחומים שונים.
מנגנון חברתי הוא כמו שלד של הרב-אדם. הוא מכונן מציאות אובייקטיבית – מציאות שהאבולוציה יכולה לחול עליה. מציאות של "צורה" שעוברת תמורות ושינויים בדיוק כפי שהמינים הם "צורה" העוברת תמורות ושינויים. במבט לאחור אפשר לראות כיצד התפתח הפיל מיצור זעיר דמוי ארנב ומבט לאחור ניתן לראות כיצד התפתח מנגנון השירות הציבורי של המדינה המודרנית ממערכות לבלרות קדומות שהיו כרוכות בניהול מדינה, וכיצד צמחה הבנקאות המודרנית מתוך צורות קדומות של חליפין.
הקשר בין ציפור דרור לבין דינוזארים אימתניים נוצר כתוצאה מהתהליכים טרנספורמטיבים החלים על מבנה ברור – ובאותו אופן, התרבות מייצרת מבנים ברורים העוברים שינויים כתוצאה מכוחות אבולוציוניים הפועלים על התרבות

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s